Jocurile de noroc sunt o ramură a unei industrii aflată în continuă expansiune, de la an la an existând îmbunătățiri și diversificări în oferte. Având în vedere faptul că jocurile de noroc au îmbrăcat o cu totul altă formă față de forma inițială de joc, putem trage concluzia că industria a cunoscut o dezvoltare rapidă. Primul casino online a fost punctul de plecare în ascensiunea unei modalități vechi de socializare.

Cum a început totul

La început, jocurile de cărți erau considerate un mod de integrare într-un anumit segment al societății și un mod de comunicare între grupuri cu interese diferite. Inițial erau practicate doar jocurile de cărți, după clasicul joc de poker apărând și alte jocuri precum Blackjack și Baccarat.

Deschiderea cazinourilor stradale a fost o schimbare pentru societate, aducând cu sine o creștere a numărului de persoane care doresc să încerce jocurilor. Astfel, jocurile de noroc au devenit mai mult decât un simplu mod de a cunoaște noi persoane și de a socializa, devenind în timp o modalitate de a petrece timpul liber și un mod de creștere a veniturilor. De la jocurile clasice de cărți, s-a ajuns la sloturi viu colorate și cu teme cât mai interesante, inspirate din romane sau din seriale extrem de cunoscute. Treptat, de la declanșarea rundelor bonus s-a ajuns la simboluri speciale precum cele Wild și Scatter, la jackpoturi progresive și la simboluri ce au drept scop multiplicarea mizei jucătorului.

În România, primul cazino online a apărut în anul 2003, acesta aducând schimbări semnificative pieței, precum mesele live cu dealeri adevărați. Acest prim pas în împletirea jocurilor cu inovația a fost în mare parte un factor declanșator al expansiunii domeniului în mediul online. Ulterior, din ce în ce mai multe cazinouri au apărut în mediul online, oferind jocuri noi. Odată cu acestea, a crescut și numărul furnizorilor de jocuri, aceștia venind mereu cu oferte de joc cât mai competitive pe piață.

Schimbările esențiale din industrie

Prezența în mediul online a crescut numărul de utilizatori și a impus necesitatea  anumitor schimbări, nu doar în privința produselor, ci și a modului de promovare ale acestora în rândul clienților. Prin urmare, site-urile cazinourilor au adoptat strategii de promovare ce au constat în reclame distribuite în mediul online. Odată cu utilizarea acestui concept de promovare, cazinourile online au apelat și la serviciile influencerilor, acesta fiind un mod eficient de atenției asupra produselor oferite publicului. Creșterea numărului de cazinouri a crescut și necesitatea informării cu privire la legitimitatea acestora, oferte și promoții. Prin urmare, au apărut surse noi informare în mediul online, ce oferă jucătorilor informațiile necesare. În felul acesta, potențialul client poate cunoaște punctele forte și cele slabe ale cazinourilor și ofertelor făcute de către acestea..

În ultimii ani, și felul în care jucătorii sunt motivați s-a schimbat. Astăzi, bonusurile oferite jucătorilor sunt mult mai complexe, fiind oferite bonusuri atât la înregistrarea pe site, cât și ulterior. Bonusurile sunt primite la efectuarea unui depozit în cont, la verificarea contului sau ca urmare a utilizării unui cod promoțional fie la înscriere, fie ulterior.

Și sistemul de recompensare a clienților fideli s-a schimbat. Dacă în trecut se oferea un bonus semnificativ, astăzi sistemul de recompensare e mai bine structurat. De exemplu, fidelizarea clienților se realizează pe nivele – cu cât mai mare este nivelul, cu atât și recompensele sunt mai mari. În plus, clienții primesc oferte personalizate, valoarea bonusurilor depinzând de activitatea jucătorului. Unele sisteme de fidelizare oferă și acces la turneele exclusive, cum sunt cele de poker, și la tombole organizate anual sau periodic.

S-a observat o creștere masivă a numărului de utilizatori a aplicațiilor cazinourilor online pe dispozitivele mobile. Dacă la început ideea de a juca de pe telefon era o noutate și nu utilizau prea mulți această variantă, acum utilizarea unei aplicații mobile pentru a juca a devenit un trend. Acest fapt se datorează flexibilității oferite de aceste aplicații, jucătorii nemaifiind condiționați să joace doar din fața calculatorului de acasă, ci și din oraș, din mașină sau în pauzele de la serviciu.

O altă schimbare apărută în ultimii 2 ani constă în efectuarea plăților cu criptomonede. Pe piață au apărut cazinouri care acceptă această metodă de plată, mai exact putând fi efectuate plăți în Bitcoin. Această metodă tinde să devină un trend și în viitor va devenii o modalitate obișnuită de plată.

Promovarea în mediul virtual este ultima noutate din domeniu. Odată cu popularitatea echipamentelor VR a apărut și ideea de creare a cazinourilor virtuale, astfel încât posesorii de astfel de echipamente să poată juca și în mediul virtual. Deja a fost lansat primul cazino virtual de către cei de la Oculus, acesta conținând în prezent jocuri precum sloturi și jocuri de masă (Blackjack, Baccarat, Poker). Se are în vedere promovarea în realitatea virtuală de către cazinourile online, aceasta fiind o tendință ce va predomina viitorul cu siguranță.